Envàs d'on vens?


Després de la polèmica de la campanya "Envàs on vas?", m'alegro que al menys es parli del tema del reciclatge i que s'obri el debat de qui hauria de pagar els costos ambientals del reciclatge, però sobretot perque directament no es generen menys residus, no sobreempaquetant els productes, donant l'opció de l'envàs retornable, de la venta de productes a granel, etc.

Qui més contamina, són les fàbriques i indústries, responsables del % més alt de residus i per tant qui hauria d'assumir els costos més elevats de reciclatge i complir una legislació més estricta que les obligués a pensar en alternatives i bonifiqués qui fés correctament la seva feina.

Nosaltres com a ciutadans evidentment també tenim la responsabilitat i la obligació de gestionar bé els residus que produïm, però no fem recaure tot el pes d'aquesta responsabilitat una vegada més sobre la gent perque, malhauradametn, l'efecte que acaba aconseguint és el contrari del desitjat: fer que la gent es destrempi i acabi abandonant "l'esforç" de separar bé els residus.

En aquí uns quants enllaços per il·lustrar millor el debat:

Notícia vilaweb dimarts 15 de gener
L'alternativa alemanya per al reciclatge d'envasos (diari ARA)
El 35% del plástico del contenedor amarillo no nos sirve (la vanguardia)

Foto diari ARA

Tots units per Forellac


El passat diumenge 13 de gener a les 12 del migdia es va realitzar una concentració a l'ajuntament de Vulpellac per protestar contra la planta de tractament i valorització de residus (incineradora de residus) que volen posar en breu al poble amb el vist i plau de l'alcalde. La convocatòria va aplegar 200 assitents, però durant tota la setmana se n'han fet ressò diversos mitjans de comunicació.

Unim-nos tots per frenar que trinxin i contaminin encara més aquest territori! Signeu, protesteu, difongueu, manifestem-nos, fem tot el que estigui a les nostres mans per evitar un altre (enèssim cas) de destrucció de l'Empordà.

Aquí us deixo informació sobre la planta i els actes que s'han dut ja a terme:

Telenotícies comarques 15/01/2013 (minut 2:28)

notícia de la Vanguardia (14/01/2013)

RECOLLIDA DE FIRMES EN CONTRA

notícia 3/24.cat (13/01/2013)

Foto: ACN



"Asedio a la Posidonia"

Interessant reportatge sobre una altra de les destrosses fetes a ses illes pel sempre terrorista del medi ambient, el partit del PP, en aquest cas a les obres del port d'Eivissa.

Us passo el text amb el que apareixia publicat el reportatge que van emetre a la 2 i més a baix el video de menys de mitja horeta (val la pena gent!).

La Obra de Ampliación del Puerto de Ibiza, que causó daños a la fauna y flora del entorno, en concreto a la pradera de POSIDONIA que existía justo debajo de D´Alt Villa.
Se emite en la2, canal internacional de RTVE,y en Castilla-La Mancha Televisión.

Conducido por Manu San Felix y narrado por Por Ramón Langa.
Intervienen Javier Nart, Ricardo Urgell, Enric Salas, etc..
Producido por Fernando Corominas Clemente
Dirigido por Juan Carlos Navalón Sánchez
Fotografía de Javier Lomas y Manu San Félix
Guión Ana Moreno
Edición Carlos García y Juan Carlos Navalón 
Cámaras Juan Carlos Catalán Javier Lomas, Carlos Martínez y Manu San Félix.
Productor Ejecutivo Jesús Alarcón
IROCO PRODUCCIONES AUDIVISUALES 2010

GRACIAS A PUERTO MARINA BOTAFOC



posidonia a l'hivern

Encara que no sigui temporada de bany, seguim tenint molt present la posidonia oceànica; en aquest cas, veient les imatges de les platges de Menorca i imaginant com podria ser el litoral català amb un altre tipus de praxis: platges verges ben conservades per la capa de posidònia provinent de les restes dels temporals i que passen de forma natural a les platges per cobrir la capa de sorra però també per contriuir a servir de refugi i aliment d'aus i d'altres tipus de flora durant els mesos hivernals.

No deixaré de treurem el barret davant d'aquestes imatges de certes platges de ses illes.




Greenpeace critica que Catalunya malgasti 78 milions per la gestió ineficaç de les seves costes


Aquest era l'autèntic títol de la notícia; ja em va sorpendre, dies enrera, quan escoltant RAC1 vaig sentir la notícia de què Greenpeace felicitava al govern català per la bona gestió de les illes medes, i no hi havia cap altra referència a la gestió de les costes catalanes.

Aquesta era, però, l'autèntica notícia: Greenpeace critica la ineficiència de la gestió del govern, i només considera adequada la gestió de les Medes.

Aquesta és la notícia publicada al diari "ARA.cat":

Greenpeace critica que Catalunya malgasti 78 milions per la gestió ineficaç de les seves costes

L'organització ecologista lamenta que se segueixin "llençant diners al mar" a través de posar "pegats" per "sostenir un model de turisme caduc"

Dofins amb amputacions a les aletes

Aquest és l'interessant aritcle que publica el diari de Girona, fruit d'un estudi del projecte NINAM,  sobre els dofins amb amputacions a les aletes a la zona de la Costa Brava. Un altre motiu de pes per regular de forma més estricte les embarcacions:

Dofins mulars a la Costa Brava

Dofins amb amputacions a les aletes prop del Cap de Creus

El projecte NINAM denuncia que la nàutica d'esbarjo veloç pot tenir efectes devastadors sobre animals com els dofins

ACN El projecte NINAM ha estudiat que entre la zona del Cap de Creus i Palamós (Baix Empordà) viuen habitualment uns 200 dofins mulars. Des de l'any 2006 però, l'organització ha catalogat entre cinc i set dofins amb amputacions a les aletes per culpa de les hèlices de les embarcacions de motor molt ràpides que naveguen per aquestes zones. Els membres de l'organització denuncien que aquest estil de navegació irrespectuosa posa en perill la vida dels dofins i d'altres espècies marines que habiten aquesta zona. Per combatre aquestes males pràctiques, l'entitat realitzarà xerrades sobre navegació a clubs nàutics de la zona, com ara Llançà, Port de la Selva o Empuriabrava.

Dofins amb amputacions a les aletes prop del Cap de Creus ACN

Els dofins mulars són una espècie marina que habita les franges litorals catalanes. Normalment es mouen prop de la costa, a un quilòmetre i mig de distància, i acostumen a buscar el seu menjar en zones de poca profunditat. Aquests factors fan que siguin uns dels animals que més pateixen les conseqüències de la presència humana. Actualment, de forma habitual, des del Cap de Creus i fins a Palamós hi viuen uns 200 dofins mulars.

Xerrada sobre el Vell Marí

No us perdeu aquesta interessant xerrada sobre el Vell Marí el proper 26 de maig!!